Referenz-Nummer: 10263828
Starten Sie mit uns in eine gemeinsame und erfolgreiche Zukunft! Wir sind ein spezialisierter Personaldienstleister für die Luft- und Raumfahrtbranche.
Es erwartet Sie ein spannender Einsatz als Commodity Manager – OEM Dienstleistungen (w/m/d) bei unserem Partner Airbus in Manching.
Ihre Aufgaben
(Aufgabenstellung in Englisch, da Projektsprache)
- The jobholder will work on developing structural relationships with well established worldwide suppliers like Collins, Thales, Cobham, Viasat, etc and managing complex workpackages
- The main responsibility is to develop and execute a strategy for sub-commodities, which will include to get a deep understanding of the market, technology evolution, tendering, negotiations and long-term contract establishment with suppliers
- As well supplier analysis (supplier evaluation, supplier financial analysis, etc), risk assessment and management, and make or buy business case, etc
- The jobholder will develop a solid working knowledge of certain commodity trends including: cost drivers, global pricing, market and industry trends and material lead times to maintain availability of cost-effective supplies of materials, equipment and services
- Coordinate all activities within the Multifunctional Teams – MFT of the domain (with members from different functions like e.g. Engineering, Finance, Program, Quality etc.) to safeguard the successful management of the sub-commodity, securing the lines and enabling value for money proposals for the platforms
- With the work, the jobholder contributes to the profitability of the company and to the expansion of the successful projects and related services, which is a vital part of Airbus Defence and Space growth strategy
Tasks and Responsibilities:
- Establish, implement & monitor a Commodity strategy for ythe perimeter
- Manage supplier relationships and supplier related development programs
- Lead the (Sub-) Commodity Multi-Functional Team
- Lead and drive to conclusion bids, tenders and supplier selection processes x
- Lead and contribute to Procurement/ Value Creation projects & initiatives that aim at delivering synergies and savings
- Lead negotiations with supplier to assure program expectations are meet
- Set-up, negotiate and manage contractual agreements with suppliers, including negotiations for exiting contracts and negotiation of new supplier contracts
- Lead Supplier Evaluation Development (SED) and Vendor Management and define action plans to develop strategic suppliers
Ihr Profil
- Mind. Master / Diplom-Studiengang Wirtschaftsingenieur, Betriebswirtschaft, Internationales Management, Supply Chain / Logistik, Wirtschaftswissenschaften
- SAP und MS-Office mind. detailliert. Spezialkenntnisse
- Deutschkenntnisse mind. versiert und Englisch-Sprachkenntnisse mind. verhandlungssicher
- Spanischkenntnisse sind von Vorteil
- Mindestens 5 Jahre Erfahrung in Tätigkeiten, in denen Sie fundierte Fähigkeiten und Kenntnisse in folgenden Bereichen erworben haben: Beschaffung, Ingenieurwesen, Dienstleistungen und Projektleitung
- Erfahrung in der Arbeit in einer Matrixumgebung mit nachweislich erfolgreichem
- Stakeholder-Management ist obligatorischFähigkeit, Risiken zu antizipieren, zu bewerten und abzumildern
- Hervorragende Fähigkeiten in den Bereichen Beziehungsaufbau, Teambildung, Befähigung, Motivierung anderer und Konflikt und Konfliktmanagement
- Ausgezeichnetes Verhandlungsgeschick und die Fähigkeit, zu überzeugen, zu beeinflussen und zu überreden
- Fähigkeit, Märkte, die Lieferkette und die Funktionsweise des Unternehmens zu verstehen
Unser Angebot
- Sicherheit durch einen unbefristeten Arbeitsvertrag
- Vielfältige Arbeitszeitmodelle zur individuellen Gestaltung angepasst an Ihre Lebenssituation
- Attraktive Bezahlung nach ERA EG 11A, ERA Bayern angelehnt an den Tarifvertrag der IG Metall
- 30 Tage Jahresurlaub
- Möglichkeit auf Home-Office in Absprache mit dem jeweiligen Fachbereich
- Firmenfitness mit EGYM Wellpass
- Vielfältige Angebote & Rabatte über „Corporate Benefits“
- Umfassende Betreuung während des Einstellungsprozesses und natürlich auch als Mitarbeiter/in
Unser Jobangebot ist wie gemacht für Sie?
Dann freuen wir uns sehr auf Ihre Bewerbung als Commodity Manager – OEM Dienstleistungen (w/m/d) – gerne direkt untenstehend über unserer Bewerbungsportal oder per Mail an jobs@heimann-online.com. Gerne stehen wir Ihnen auch telefonisch zur Verfügung unter +49 (0)7545 949 98-0.